Order & Payment
Benieuwd hoe het bestellen bij Solza.nl in zijn werk gaat en op welke manieren je kan betalen? Hoe ga je bijvoorbeeld om met geld dat moet komen uit het bouwdepot dat je hebt bij je hypotheekverstrekker? Je leest het allemaal op deze pagina. Heb jij toch nog vragen? Stuur ons dan gerust een mail op klantenservice@solza.nl.
Bestellen
Hoe voeg ik artikelen toe aan mijn winkelwagen?
Om een product te bestellen plaats je deze in de winkelwagen. Een product voeg je toe aan de winkelwagen door de gewenste hoeveelheid en/of lengte te selecteren en vervolgens op de knop "toevoegen aan winkelwagen" te drukken. De producten staan nu in jouw persoonlijke winkelwagen.
Hoe bestel ik de artikelen uit mijn winkelwagen?
Als alle gewenste producten in de winkelwagen zijn geplaatst druk je op de knop "afrekenen". Je komt vervolgens op een pagina waar je jouw gegevens dient in te voeren. Vul deze gegevens zo goed mogelijk in, dit zijn namelijk de gegevens waarop wij jouw bestelling registreren. Je drukt vervolgens op de knop "kopen", hiermee bevestig jij jouw bestelling.
Ontvang ik een bevestiging van mijn bestelling?
Jazeker, na het plaatsen van een bestelling ontvang je hiervan altijd een bevestiging op het door jou ingevuld e-mailadres. Heb je deze niet ontvangen? Stuur ons dan vooral even een mail op klantenservice@solza.nl zodat we kunnen kijken of alles goed verloopt.
Ontvang ik bericht over mijn bezorging of moet ik hier zelf achteraan?
Je ontvangt van ons automatisch een bericht van bevestiging wanneer jouw bestelling de deur uit gaat. In deze mail tref je in de meeste gevallen tevens track & trace informatie voor jouw bestelling. Het kan voorkomen dat jouw specifieke bestelling, bijvoorbeeld van een proefmonster, via de brievenbus bij jou wordt bezorgd. In dit geval ontvang je geen track&trace. Daarnaast zijn er gevallen mogelijk waarbij de track&trace informatie op dag van levering wordt gedeeld.
Kan ik een gewenst levermoment in de toekomst aangeven?
Ja, dit kan zeker! Bij het plaatsen van je bestelling is het mogelijk om in de winkelwagen een gewenste leverdatum aan te geven. Wij proberen deze gewenste leverdatum altijd zo goed mogelijk na te komen. Mocht de daadwerkelijke leverdatum erg afwijken van de door jou gewenste leverdatum dan nemen wij hierover contact met je op.
Betalen
Op welke manieren kan ik betaling voor mijn bestelling?
Bij Solza.nl kun je betalen op verschillende manieren. Je kunt kiezen voor betaling met IDEAL, Mastercard, Maestro, Visa of Paypal. Je kunt er echter ook voor kiezen om achteraf te betalen met de betaalmethode Klarna. Daarnaast bieden wij ook mogelijkheid tot betaling via Amex, Apple Pay, Google Pay, Union Pay en Sofort. Ook is het mogelijk om te kiezen voor betaling per Bankstorting. Dit laatste kan bijvoorbeeld interessant zijn wanneer je te maken hebt met een bouwdepot.
Hoe kan ik bestellen en betalen met mijn bouwdepot?
Voor het betalen van je bestelling bij Solza.nl met een bouwdepot zijn er twee verschillend opties. Welke optie voor jou van toepassing is zal vooral afhankelijk zijn van jouw afspraken met de geldverstrekker.
Als je start met verbouwen, kun je de facturen van de bouw of verbouwing rechtstreeks opsturen naar je geldverstrekker. De geldverstrekker betaalt de facturen dan direct uit je bouwdepot. Bij deze manier is het noodzakelijk om tijdens het bestellen te kiezen voor de betaalmethode "Bankstorting". Wanneer je de bestelling met deze betaalmethode hebt geplaatst krijg je van ons instructies te zien hoe de betaling naar ons kan worden overgemaakt.
Je kunt er echter ook voor kiezen om de kosten eerst zelf te betalen. Dan kun je kiezen Als je zelf kosten voorschiet, kan de geldverstrekker het geld naar jouw rekening overmaken. Over het geld in je bouwdepot ontvang je een rentevergoeding.
Terugbetalingen
Hoe betalen jullie geld terug wanneer nodig?
Bij Solza.nl doen wij altijd ons uiterste best om het door jou betaalde geld, bij bijvoorbeeld een retour of een annulering, zo spoedig mogelijk terug te betalen. Iedereen wil zijn of haar geld immers zo snel mogelijk weer terug. Wij streven naar sneller, maar doen dit altijd binnen de wettelijke 14 dagen na annulering of retour. Terugbetaling geschieden op dezelfde wijze als dat je hebt betaald.