returns
Bestelling toch retourneren? Geen enkel probleem. Wij kunnen goed begrijpen dat er wel eens wat anders tussendoor komt waardoor de beter terug kan worden verzonden. Voor het retourneren van bestellingen hanteren wij enkele richtlijnen en voorwaarden.
Hoelang heb ik voor het retourneren van mijn bestelling?
Je mag een afgeleverd artikel binnen 14 dagen na ontvangst zonder reden aan ons retour zenden. Daarmee ontbindt je de aankoop van dat artikel of de gehele bestelling. Je kunt ook eerst binnen 14 dagen na ontvangst aan ons laten weten dat je van de aankoop af wenst te zien. Vervolgens heb je nog eens 14 dagen om de producten daadwerkelijk te retourneren. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Het herroepingsrecht is uitgesloten als het artikel speciaal voor jou op maat of op kleur is gemaakt.
Waar en hoe moet ik aangeven dat ik een bestelling wil retourneren?
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Wie is er verantwoordelijk voor de kosten van het retourneren?
Jij bent vanaf het moment van ontvangst van je bestelling verantwoordelijk voor de betreffende bestelling en haar producten. Ook voor het retourneren van de bestelling ben jij verantwoordelijk. De kosten voor het eventueel verzenden met een vervoerder of eventuele brandstofkosten zijn dus voor jouw eigen rekening. Wanneer je hebt gemeld bij ons dat je (een deel van) de bestelling wenst te retourneren zullen wij je voorzien van eventuele kosten voor het ophalen van de artikelen. Retoureren kunnen in géén geval worden aangeboden bij onze showroom.
Waar moet ik mijn bestelling retourneren?
Wij geven per bestelling specifiek aan waar deze zal moeten geretourneerd. Het kan namelijk zijn dat dit naar een ander magazijn verzonden dient te worden. Over het algemeen is dit tevens het adres van de leverancier die de bestelling naar u heeft verzonden, vaak staat dit adres aangegeven op de pakbon.
Retourneren kan in géén geval* naar onze showroom in Alphen aan den Rijn.
Eventuele kosten voor retourneren zijn voor de rekening van de persoon die de producten retour zend.
*In sommige gevallen is het mogelijk, in overleg met ons personeel, om producten wel te retourneren bij onze showroom. Hier staan echter altijd verwerkingskosten tegenover van €19,99 en dit kan alleen in overleg.
Zijn er situaties waarin ik mijn bestelling niet kan retourneren?
Jazeker, bij de onderstaande situaties is het in géén geval mogelijk om producten te retourneren.
> Het artikel was speciaal voor u op maat of op kleur gemaakt.
> Het artikel is duidelijk persoonlijk van aard.
Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Hoe betalen jullie geld terug wanneer nodig?
Bij Solza doen wij altijd ons uiterste best om het door jou betaalde geld, bij bijvoorbeeld een retour of een annulering, zo spoedig mogelijk terug te betalen. Iedereen wil zijn of haar geld immers zo snel mogelijk weer terug. Wij streven naar sneller, maar doen dit altijd binnen de wettelijke 14 dagen na annulering of retour. Terugbetaling geschieden op dezelfde wijze als dat je hebt betaald.
Kan ik ook diensten retourneren/annuleren?
Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je de dienst hebt gekocht. Je bent alleen gehouden de eventuele kosten te betalen voor de dienst tot het moment van ontbinding.
Kan ik producten retourneren bij jullie showroom in Alphen a/d Rijn?
Nee, dit kan helaas in geen enkel geval*. Retourneren dient altijd plaats te vinden door middel van het retour brengen van de producten naar een door ons aan te wijzen magazijn of door deze, tegen betaling, op te laten halen bij u op locatie.
*In sommige gevallen is het mogelijk, in overleg met ons personeel, om producten wel te retourneren bij onze showroom. Hier staan echter altijd verwerkingskosten tegenover van €19,99 en dit kan alleen in overleg.
Hoe dien ik vloeren te verpakken voor een retour?
Vloerdelen dienen altijd zo goed mogelijk te worden verpakt op een pallet. Producten dienen te worden vastgemaakt op een pallet en te worden ingeseald. Een voorbeeld hiervan kun je hier bekijken.
Halen jullie mijn product thuis op of moet ik deze zelf retourneren?
Jij bent vanaf het moment van ontvangst van je bestelling verantwoordelijk voor de betreffende bestelling en haar producten. Ook voor het retourneren van de bestelling ben jij verantwoordelijk. De kosten voor het eventueel verzenden met een vervoerder of eventuele brandstofkosten zijn dus voor jouw eigen rekening. Wanneer je hebt gemeld bij ons dat je (een deel van) de bestelling wenst te retourneren zullen wij je voorzien van eventuele kosten voor het ophalen van de artikelen wanneer dit mogelijk is. In sommige gevallen is het ook mogelijk om de producten te retourneren bij een magazijn van onze leveranciers. Retourneren kunnen in géén geval worden aangeboden bij onze showroom.
Hoe werkt retourneren van producten van het merk Floer in Nederland?
Voor bestelling van producten van het merk Floer hebben wij met Floer een regeling dat de bestelling weer opgehaald kan worden op de locatie waar deze ook geleverd is. De producten dienen dan op dezelfde manier verpakt te zijn zoals deze zijn aangekomen (lees hiervoor ook het kopje "Hoe dien ik vloeren te verpakken voor een retour?"). De kosten voor het retourneren van Floer producten bedragen €75,-. Een alternatief voor het ophalen van de producten is dat u deze zelf kunt retourneren bij het magazijn van Floer in Groningen. Dit laatste kan enkel op afspraak via onze klantenservice.
Hoe werkt retourneren van producten van het merk Floorify in Nederland?
Voor bestelling van producten van het merk Floorify hebben wij met Floorify een regeling dat de bestelling weer opgehaald kan worden op de locatie waar deze ook geleverd is. De producten dienen dan op dezelfde manier verpakt te zijn zoals deze zijn aangekomen (lees hiervoor ook het kopje "Hoe dien ik vloeren te verpakken voor een retour?"). De kosten voor het retourneren van Floorify producten bedragen €75,-.
Hoe werkt retourneren van producten van het merk Floorlife in Nederland?
Voor bestelling van producten van het merk Floorlife hebben wij met Floorlife een regeling dat de bestelling weer opgehaald kan worden op de locatie waar deze ook geleverd is. Het is hierbij echter wel van belang dat het hier vloerdelen betreft met een minimale hoeveelheid van 15m2. De producten dienen hierbij op dezelfde manier verpakt te zijn zoals deze zijn aangekomen (lees hiervoor ook het kopje "Hoe dien ik vloeren te verpakken voor een retour?"). De kosten voor het retourneren van Floorlife producten bedragen €75,-.
Alternatief voor bovenstaande is om de producten zelf retour te brengen bij het magazijn van het merk. Neem hiervoor contact met ons op.
Hoe werkt retourneren van producten van het merk VTWONEN in Nederland?
Voor bestelling van producten van het merk VTWONEN hebben wij met VTWONEN een regeling dat de bestelling weer opgehaald kan worden op de locatie waar deze ook geleverd is. Het is hierbij echter wel van belang dat het hier vloerdelen betreft met een minimale hoeveelheid van 15m2. De producten dienen hierbij op dezelfde manier verpakt te zijn zoals deze zijn aangekomen (lees hiervoor ook het kopje "Hoe dien ik vloeren te verpakken voor een retour?"). De kosten voor het retourneren van VTWONEN producten bedragen €75,-.
Alternatief voor bovenstaande is om de producten zelf retour te brengen bij het magazijn van het merk. Neem hiervoor contact met ons op.
Hoe werkt retourneren van producten van het merk Vivafloors in Nederland?
Voor bestelling van producten van het merk Vivafloors hebben wij met Vivafloors een regeling dat de bestelling weer opgehaald kan worden op de locatie waar deze ook geleverd is. De producten dienen dan op dezelfde manier verpakt te zijn zoals deze zijn aangekomen (lees hiervoor ook het kopje "Hoe dien ik vloeren te verpakken voor een retour?"). De kosten voor het retourneren van Vivafloors producten bedragen €75,-.