Delivery
Benieuwd hoe een bezorging bij Solza.nl in zijn werk gaat? Je leest het allemaal op deze pagina. Zowel voor algemene informatie als informatie voor een specifiek merk. Heb jij toch nog vragen? Stuur ons dan gerust een mail op klantenservice@solza.nl.
Levermoment
Wanneer krijg ik geleverd?
In principe staat er per artikel aangegeven wat hiervan de verwachte levertijd is. Ons streven is dan ook binnen deze aangegeven termijn te leveren. Wil jij op een ander moment geleverd krijgen omdat je bijvoorbeeld zit te wachten op de oplevering van je woning? Dan kunnen we de levering natuurlijk ook altijd naar een later moment tillen. Bij het plaatsen van je bestelling is het mogelijk om in de winkelwagen een gewenste leverdatum aan te geven. Wij proberen deze gewenste leverdatum altijd zo goed mogelijk na te komen. Mocht de daadwerkelijke leverdatum erg afwijken van de door jou gewenste leverdatum dan nemen wij hierover contact met je op.
Kan ik een gewenste leverdatum in de toekomst aangeven?
Ja, dit kan zeker! Bij het plaatsen van je bestelling is het mogelijk om in de winkelwagen een gewenste leverdatum aan te geven. Wij proberen deze gewenste leverdatum altijd zo goed mogelijk na te komen. Mocht de daadwerkelijke leverdatum erg afwijken van de door jou gewenste leverdatum dan nemen wij hierover contact met je op.
Bezorgkosten
Wat kost het bezorgen van mijn bestelling?
Veel van de vloeren binnen ons assortiment worden standaard gratis aan huis geleverd in Nederland en België, mits de minimale afname in vierkante meters wordt behaald. Bij ons kun je bijvoorbeeld verwachten dat vloeren van de merken Floer, Floorify, Floorlife, vtwonen, Vivafloors, Hoomline, Douwes Dekker en Sense gratis aan huis worden geleverd. Dit is enkel geldig op de vloerdelen zelf. Plinten en andere producten vallen in hieronder genoemde staffel.
Bij Solza.nl worden daarnaast alle bestellingen met een orderwaarde boven de 750 euro gratis aan huis geleverd in zowel Nederland als België. Onder deze orderwaarde geldt een staffel voor de verschillende bezorgkosten.
> Bestel jij voor minder dan 500 euro? Dan zijn de bezorgkosten die wij in rekening brengen 34,95 euro.
> Bestel jij voor meer dan 500 euro, maar voor minder dan 600 euro? Dan zijn de bezorgkosten die wij in rekening brengen 29,95 euro.
> Bestel jij voor meer dan 600 euro, maar voor minder dan 700 euro? Dan zijn de bezorgkosten die wij in rekening brengen 19,95 euro.
> Bestel jij voor meer dan 700 euro, maar voor minder dan 750 euro? Dan zijn de bezorgkosten die wij in rekening brengen 9,95 euro.
Hoe werkt de bezorging?
Wanneer krijg ik bericht over mijn bezorging?
Wanneer een bestelling bij Solza.nl of bij één van onze partners de deur uit gaat voor bezorging ontvang jij hier als klant direct (per mail) bericht over. Wij delen hierin tevens track & trace informatie wanneer deze beschikbaar is.
Waar kan er allemaal bezorgd worden?
Solza.nl kan jouw bestelling leveren door heel Nederland en België. Uiteraard kunnen hierop uitzonderingen gelden zoals bijvoorbeeld de eilanden of moeilijk begaanbare gebieden. Wil jij er zeker van zijn dat er bij jou kan worden bezorgd? Stuur ons dan vooral even een berichtje op klantenservice@solza.nl.
Tot waar bezorgen jullie mijn bestelling?
Alle vloeren worden vervoerd op een pallet, de bezorger gebruikt een palletwagen om de pallet te verplaatsen vanuit de vrachtwagen naar jouw woning. De bezorger kan de pallet rijden naar waar je wilt. Let er hierbij wel op dat de pallet niet over zandpaden kan rijden of over een hoge dorpel. Het is altijd aan de bezorger om te bepalen tot waar hij of zij kan leveren. Levering op een pallet op de begane grond voor de deur. Het is aan klant dit zelf naar binnen te verplaatsen.
Komt mijn vloer (of andere bestelling) op een pallet?
In de meeste gevallen zullen vloeren of grotere bestellingen worden geleverd op een pallet. Dit betreffen vrijwel altijd wegwerppallets. Deze pallets worden achtergelaten door het transportbedrijf en hiermee kun je na levering doen wat jij wenst. De pallets worden in geen geval opgehaald.
Kleine tip: Vaak werkt het om online een oproep te zetten dat de pallets gratis kunnen worden afgehaald.
Wie verzorgd de bezorging van mijn bestelling?
Om het proces zo soepel, snel en duurzaam mogelijk te laten verlopen hebben wij met onze partners en merken afgesproken dat zij over het algemeen de levering aan jouw adres verzorgen. De partij die de bestelling komt bezorgen kan dus per bestelling of per product verschillen.
Ontvang ik bericht over mijn bezorging of moet ik hier zelf achteraan?
Je ontvangt van ons automatisch een bericht van bevestiging wanneer jouw bestelling de deur uit gaat. In deze mail tref je tevens track & trace informatie voor jouw bestelling. In principe krijg je van ons dus altijd op tijd bericht. Vind je het wel erg lang stil blijven? Voel je dan vooral vrij om ons hierover wel een berichtje te sturen.
Floorify geldt als uitzondering op deze regel. Van Floorify leveringen is helaas geen track & trace informatie beschikbaar. Wij adviseren hiervoor een gewenste leverdatum in te voeren bij de bestelling. De chauffeur belt hierbij altijd een half uurtje van te voren.
Wat als ik niet thuis ben bij levering?
Wanneer je niet thuis bent op het moment van leveren dan zal de vervoerder een briefje in de brievenbus achterlaten met een nieuw levermoment of de mogelijkheid om een nieuwe bezorgafspraak te maken. Het kan in sommige gevallen zijn dat hier extra kosten door ontstaan.
Floorify
Krijg ik vanuit Floorify track & trace informatie over mijn bestelling?
Nee, helaas is het voor leveringen van Floorify bestellingen niet mogelijk om een bericht track & trace informatie te versturen. Wij adviseren je bij het bestellen dan ook een gewenste leverdag in te vullen bij je bestelling. De chauffeur die de bestelling bij je komt bezorgen zal een half uur voor levering bellen dat hij er aan komt.
Floorlife & vtwonen
Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
Levering van de merken vtwonen en Floorlife zal plaatsvinden op basis van de postcode in Nederland. Voor postcodes onder de 4800 zal de levering plaatsvinden op dinsdag en donderdag. Voor postcodes boven de 4800 zal de levering plaatsvinden op woensdag en vrijdag.
Ontvang ik een track & trace van mijn bestelling?
Ja, voor leveringen van producten van het merk Floorlife of vtwonen ontvang je per mail een track & trace vanuit het transportbedrijf. Het is dus aangeraden ook je spam inbox per mail in de gaten te houden. Meestal ontvang je deze mailtjes de avond voor of de ochtend van dag van levering.
Kan er worden afgeweken van de vaste leverdagen?
Eventueel kan er in overleg speciaal voor jou van de vaste leverdagen worden afgeweken, hiervoor zijn wij echter wel genoodzaakt €100,- in rekening te brengen.
Floer
Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
Bestellingen geplaatst voor 12:00 uur op maandag t/m donderdag worden de volgende werkdag geleverd.
Bestellingen geplaatst na 12:00 uur worden de werkdag daarna geleverd.
Op vrijdag na 12:00 uur en in het weekend geplaatste bestellingen worden op dinsdag geleverd.
Kies een leverdag naar keuze tijdens het afrekenen mocht je liever een andere leverdag zien.
Ontvang ik een track & trace van mijn bestelling?
Ja, voor leveringen van producten van het merk Floer ontvang je per mail een track & trace vanuit het transportbedrijf. Het is dus aangeraden ook je spam inbox per mail in de gaten te houden. Meestal ontvang je deze mailtjes de avond voor of de ochtend van dag van levering.
Tot waar bezorgen jullie mijn bestelling?
Alle vloeren worden vervoerd op een pallet, de bezorger gebruikt een palletwagen om de pallet te verplaatsen vanuit de vrachtwagen naar jouw woning. De bezorger kan de pallet rijden naar waar je wilt. Let er hierbij wel op dat de pallet niet over zandpaden kan rijden of over een hoge dorpel. Het is altijd aan de bezorger om te bepalen tot waar hij of zij kan leveren. Levering op een pallet op de begane grond voor de deur. Het is aan klant dit zelf naar binnen te verplaatsen.
Belakos
Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
Wanneer de bestelde producten voorradig zijn dan is het vaak al mogelijk deze binnen 1 - 3 werkdagen geleverd te krijgen. Heb je geen voorkeur voor leverdatum ingevoerd bij het bestellen van de producten? Dan plannen wij altijd naar het snelste moment.
Ontvang ik een track & trace van mijn bestelling?
Ja, je ontvangt de avond vóór levering of 's ochtends vroeg op de dag van levering een track & trace bericht per e-mail.
Quick-Step
Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
Wanneer de bestelde producten voorradig zijn dan is het vaak al mogelijk deze binnen 1 - 3 werkdagen geleverd te krijgen. Heb je geen voorkeur voor leverdatum ingevoerd bij het bestellen van de producten? Dan plannen wij altijd naar het snelste moment.
Ontvang ik een track & trace van mijn bestelling?
Helaas ontvang je voor levering van Quick-Step niet altijd een track & trace per mail. Wel zal de chauffeur je voor levering altijd even bellen zodat je op de hoogte bent.
Rivièra Maison
Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
Wanneer de bestelde producten voorradig zijn dan is het vaak al mogelijk deze binnen 1 - 3 werkdagen geleverd te krijgen. Heb je geen voorkeur voor leverdatum ingevoerd bij het bestellen van de producten? Dan plannen wij altijd naar het snelste moment.
Ontvang ik een track & trace van mijn bestelling?
Ja, je ontvangt de avond vóór levering of 's ochtends vroeg op de dag van levering een track & trace bericht per e-mail.
Vivafloors
Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
Wanneer de bestelde producten voorradig zijn dan is het vaak al mogelijk deze binnen 1 - 3 werkdagen geleverd te krijgen. Heb je geen voorkeur voor leverdatum ingevoerd bij het bestellen van de producten? Dan plannen wij altijd naar het snelste moment.
Ontvang ik een track & trace van mijn bestelling?
Ja, je ontvangt de avond vóór levering of 's ochtends vroeg op de dag van levering een track & trace bericht per e-mail.
ROOM5
Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
Wanneer de bestelde producten voorradig zijn dan is het vaak al mogelijk deze binnen 1 - 3 werkdagen geleverd te krijgen. Heb je geen voorkeur voor leverdatum ingevoerd bij het bestellen van de producten? Dan plannen wij altijd naar het snelste moment.
Ontvang ik een track & trace van mijn bestelling?
Ja, je ontvangt de avond vóór levering of 's ochtends vroeg op de dag van levering een track & trace bericht per e-mail.
Gelasta
Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
Wanneer de bestelde producten voorradig zijn dan is het vaak al mogelijk deze binnen 1 - 3 werkdagen geleverd te krijgen. Heb je geen voorkeur voor leverdatum ingevoerd bij het bestellen van de producten? Dan plannen wij altijd naar het snelste moment.
Douwes Dekker & Sense
Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
Wanneer de bestelde producten voorradig zijn dan is het vaak al mogelijk deze binnen 1 - 3 werkdagen geleverd te krijgen. Heb je geen voorkeur voor leverdatum ingevoerd bij het bestellen van de producten? Dan plannen wij altijd naar het snelste moment.
Ontvang ik een track & trace van mijn bestelling?
Ja, je ontvangt de avond vóór levering of 's ochtends vroeg op de dag van levering een track & trace bericht per e-mail.
Hoomline
Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
Wanneer de bestelde producten voorradig zijn dan is het vaak al mogelijk deze binnen 1 - 3 werkdagen geleverd te krijgen. Heb je geen voorkeur voor leverdatum ingevoerd bij het bestellen van de producten? Dan plannen wij altijd naar het snelste moment.
Ontvang ik een track & trace van mijn bestelling?
Ja, je ontvangt de avond vóór levering of 's ochtends vroeg op de dag van levering een track & trace bericht per e-mail.